Mielieji,
nutilo Mokyklos Gimtadienio šurmulys, atslūgo nerimas, liko gražūs prisiminimai, nuostabios visos savaitės renginių akimirkos, užfiksuotos nuotraukose, džiaugsmas, kad turim tokį gražų būrį draugų, kurie kartu su mumis kūrė spalvingą šventę.
Nuoširdžiai dėkojame visiems rėmėjams už paramą organizuojant 35-ojo Gimtadienio šventinę savaitę, kupiną gražių akimirkų, gerų emocijų ir šypsenų, padėjusiems išpildyti mokyklos gimtadienio troškimus: UAB „Kurana“, AB „Pieno žvaigždės“, „Coliukės oazė“, UAB „Ustukių malūnas“, UAB „Maisto slėnis“, Pasvalio kultūros centrui, J. Amitinienei, M. Garalevičiui ir muzikos grupei „Four Man“, J. ir G. Goštautams, K. Daunienei, R. ir J. Jankevičiams, E. Juktonienei, J. Jurėnienei, V. Karnilai, Ž. ir D. Kripaičiams, J. ir G. Kukuriams, A. ir A. Masilioniams, S. ir I. Namavičiams, A. Nemeikšiui, L. ir V. Pipinėms, R. Stapulionytei ir A. Pažemeckui, I. ir G. Pūkams, P. Ramanauskui, I. ir R. Rutkauskams, I. ir D. Rutkauskams, J. Stulgai, L. ir R. Šimbeliams, R. ir M. Šivickams, O. ir V. Vyčams, L. ir V. Vinciūnams, A. Virbickienei, M. ir D. Zajarskams, L. ir A. Židoniams.
Nuoširdus AČIŪ buvusiai kolegei A. Simonaitei už pirminį įkvėpimą, buvusiems mokiniams: G. Balčiūnaičiui už surengtą protmūšį, A. Gudui ir N. Stankevičiui už muzikines prisiminimų spalvas.
Nuoširdžiausias AČIŪ visiems, visiems mokiniams, mokytojams, darbuotojams ir tėveliams už šventės kūrimą. O visiems dalyviams, visiems draugams AČIŪ už gerą nuotaiką, šiltus, gražius žodžius.
Lėvens pagrindinės mokyklos direktorė
Lina Rauckienė
Tarptautinė konferencija „STEAM ne tik „veža”: konstruok, modeliuok, programuok”
Kovo 24 d. sėkmingai startavo tarptautinė konferencija „STEAM ne tik „veža”: konstruok, modeliuok, programuok”. Konferencijoje dalyvavo daugiau nei 300 dalyvių iš Lietuvos, Amerikos, Jungtinės Karalystės, Italijos, Graikijos ir Singapūro. Lėvens pagrindinė mokykla kartu su Kauno r. Akademijos mokykla-darželiu „Gilė“, Kauno rajono švietimo centru, Panevėžio „Šaltinio“ progimnazija, VDU klasikinio ugdymo bei Kolorado lituanistine mokykla (JAV) buvo šios gausios ir įdomios konferencijos organizatorė.
Tarptautinės konferencijos tikslas – dalintis gerąja patirtimi STEAM ugdymo srityje, įtraukiant skirtingų ugdymosi poreikių turinčius mokinius. Organizatoriai kvietė Lietuvos ir užsienio lituanistinių mokyklų pradinių klasių mokinius ir mokytojus, sėkmingai naudojančius STEAM technologijas formaliajame ir neformaliajame ugdyme, pristatyti gerosios patirties pavyzdžius.
Pranešimų gausa rodė, kad tema aktuali ir įdomi, be to, turima jau nemažai gerosios patirties, kuria galima pasidalinti vieniems su kitais. Mūsų mokyklos pradinio ugdymo mokytojos metodininkės Audronės Petraitienės suburta 2-3 klasių mokinių (G. Prunskytė, D. Kukurius, M. Giedrikas, R. Kukurytė, A. Tuomas, K. Ranonis) komanda skaitė pranešimą „Kuriame projektus“. Komanda pasivadinusi „ROBORIEDŽIAIS“ tyrinėjo įvairius krovinių gabenimo būdus, susipažino, ką veikia krovinių inžinierius, vairuotojas, sandėlininkas, kurjeris. Po to sukūrė modelį, kaip kroviniai yra rūšiuojami ir gabenami į paskirties vietą. Galvodami apie gyvenimą tvarioje aplinkoje, mokiniai gabenti pasirinko vis populiarėjančią ir aplinkai mažiausiai kenkiančią transporto priemonę – riedžius. Sukūrę programą, rūšiuojančią krovinius pagal dydį, pademonstravo, kaip skirtingų dydžių riedžiai išrūšiuojami į skirtingų spalvų dėžes – taip paruošiami gabenimui į paskirties vietas. Informacinių technologijų mokytoja metodininkė Neringa Misevičiūtė pristatė pranešimą „STEAM – įgūdžių ugdymo galimybės neformaliajame ugdyme“, Svalios progimnazijos informacinių technologijų vyresnioji mokytoja Vilma Ranonienė dalijosi patirtimi pristatydama pranešimą „STEAM kompetencijų grandinė“.
Konferencijos organizatoriai pakvietė ir į praktines dirbtuves, kurios veikė Panevėžio „Robolabas“ centre. Dirbtuvėse dalyvavo skirtingų amžiaus grupių mokiniai, kurie skirtingose erdvėse praktiškai įgyvendino pagrindinius konferencijoje numatytus tikslus - konstruoti, modeliuoti ir programuoti. Mokiniai susipažino su mechaniko-inžinieriaus, programuotojo profesijomis, tobulino bendradarbiavimo, mokėjimo mokytis, komandinio darbo kompetencijas. Pirmokai, naudodami Lego WeDo rinkinį, sukonstravo varlytę, kuri tinkamai sukonfigūravus pradėjo kvaksėti ir šokinėti! Tuo tarpu vyresnieji, naudodami mechanikos principus, konstravo Lego važiuokles su paleidimo mechanizmu. Mokiniai išbandė skirtingas konstrukcijų konfigūracijas, matavo važiuoklių ir nuvažiuoto atstumo ilgius.
Klausydami mokytojų ir mokinių, dar kartą įsitikinome, kad šiuolaikiniame ugdyme nepakanka vien teikti žinias bei mokyti informacijos įsiminimo ir atkartojimo. Būtina drąsinti mokinius apsvarstyti įvairias prielaidas, analizuoti skirtingus požiūrius, priimti argumentuotus sprendimus. Įrodymais grįstas mokymas(is) per praktinį patyrimą motyvuoja mokinius, skatina labiau domėtis, tyrinėti, taikyti ir kurti.